kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan petir & kilat, kita menangis & tertanya-tanya ke mana hilangnya sinar? rupa-rupanya..Allah nak hadiahkan kita pelangi..:D

Thursday, September 22, 2011

Peti ais

Susah jugak bila budak kecik dah byk ckp ni..tp x berckp bosan pulak. Ni la kisahnya si Ami. Mama rasa nak post kat sini sbb ami nye 'mulut' mmg mcm2 boleh keluar.

Hari selasa (20/9/11) baru ni, ada org Indon datang rumah untuk ambil peti ais lama kat umah kita. Atuk jualkan sbb dah lama terbiar x guna.
"Mama, kenapa pak cik ambik peti ais kita?"

"Sebab kita dah ada yg baru"

"Peti ais kita rosak ke?"
(dalam hati mama dah cuak dah. Takut Indon tu ingat mama bohong kata peti ais tu elok. Mmg elok pun, x rosak apa2 cuma tukar sbb nak beli yg besar sikit)

"Tak rosak lah. Abah beli besar senang ami nak bubuh macam2"

"Tapi kenapa pakcik ambik peti ais kita?"

"Atuk jual peti ais tu. Pakcik beli la"

"Oooo rumah kita dah jadi KEDAI ye ma?"

"Ha...ahahahhahahaha"

Mama dah x leh nak jawab tp dok tergelak sorg2...mcm2 la ami ni..

4 comments:

  1. haiya...kami jual satu saja loo...semua sula sold out:p

    ReplyDelete
  2. dan dan tukar jadi kedai plak..ami sgt becok hokaaysss

    ReplyDelete